Kry Frisør | Diana driver en av de mest suksessfullte bedriftene i sin bransje i Bodø
16956
post-template-default,single,single-post,postid-16956,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.9,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

24 Aug Diana driver en av de mest suksessfullte bedriftene i sin bransje i Bodø

 

1. august fyller Kry 10 år. Wenche Simonsen (58) kom til salongen for å feire med Diana Jakobsen, hennes faste frisør de siste ti årene.

Foto: Silje Furulund
Av Silje Furulund
Publisert:  01. august 2017, kl. 12:38

For ti år siden startet Diana Jakobsen sin egen bedrift. I dag er frisørsalongen en av Bodøs mest suksessrike.

Tirsdag 1. august fyller frisørsalongen Kry hele 10 år, og jubileet feires selvsagt med ballonger, kaker og bobler i glasset.
Kry-gründer Diana Jakobsen kan oppsummer frisørsalongens leveår på følgende måte:

– Det har vært en travel og lærerik tid med mange oppturer og nedturer, smiler hun.

Fast kunde i ti år

Når Kry feirer 10-års jubileum er selvsagt Dianas faste kunde, Wenche Simonsen (58), på plass i frisørstolen. Hun testet ut salongen da den først åpnet, og har kommet tilbake siden.

– Det er viktig for kvinner å ha en god frisør. Diana og jeg har fått en god kommunikasjon i løpet av årene, og hun vet hva jeg er ute etter. Vi er stort sett enige om hva som funker for mitt hår, og jeg stoler på Dianas råd, men jeg tør å si ifra hvis jeg er uenig. De verste kundene må vel være de som tør å si ifra, ler hun.

– Jeg elsker å ha krevende kunder. De som ønsker kvalitet og vet hva de er ute etter er det som driver oss, skyter Diana inn.

For Diana er det viktig at staben hele tiden utvikler seg faglig og at kundene går ut av salongen med et smil.

– Som leder har jeg et stort ansvar. Jeg må ordne hår, men samtidig må jeg sørge for at de ansatte utvikler seg og har en spennende arbeidsplass. For ti år siden var jeg ingen leder, men i dag er jeg stolt over det jeg har klart å skape. På 10-års dagen er det fint å ha en så sterk stab med meg.

Ti år har gått fort, og til tross for tøff konkurranse i byen har Kry klart å overleve.

– Det vi leverer hver eneste dag er et resultat av dette. Det viser at vi er kvalitet, og det at vi har klart oss i ti år er det jeg er aller mest stolt over.

Mange opplevelser

Kry frisør åpnet dørene i Bodø 1. august 2007, og har i dag ni ansatte. I løpet av den tiden har Diana og resten av staben opplevd en enorm suksess og mange høydepunkter.

 

Jeg er en «hverdagskjerring», så det er først og fremst det vi leverer til kundene hver eneste dag som betyr noe for meg.

DIANA JAKOBSEN

 

Bodøbedriften har blant annet vært nominert til prisen «Årets frisørbedrift» hele seks ganger, og vunnet tre av dem.

 

– Høydepunktet i min åtte år lange karriere hos Kry er absolutt da vi vant «Årets frisørbedrift». Det er mange flinke konkurrenter, så den prisen henger ekstremt høyt. Prisen er veldig altomfattende, og det er hele teamet som vinner, forteller assisterende daglig leder, Elisabeth Myrland Lystad.

IMG_2988

Assisterende daglig leder, Elisabeth Myrland Lystad, har hatt en lærerik tid i frisørsalongen.
Assisterende daglig leder, Elisabeth Myrland Lystad, har hatt en lærerik tid i frisørsalongen.

Foto: Silje Furulund
Sjefen selv, Diana, har blitt nominert til «Årets frisør» hele tre ganger.

– Jeg er en «hverdagskjerring», så det er først og fremst det vi leverer til kundene hver eneste dag som betyr noe for meg.

Det er likevel ikke til å stikke under stol at prisene betyr mye for Diana.

– Alle prisene og nominasjonene viser at vi har fått det til og at vi har noe å gjøre i denne bransjen. Vi har blitt synlige, og det gjør at vi har fått være med på mye spennende, sier hun med et stort smil.

Hun sikter blant annet til den gangen hele frisørstaben ble invitert til å være med på NRK-programmet «Adils hemmelige dansere» i 2013.

– Det var en utrolig artig opplevelse for oss. Vi fikk virkelig utfordret oss til å gjøre ting vi ikke kunne, ler hun.

Fortsetter framgangen

Kry har overlevd i ti år, og Diana skal sørge for at bedriften skal leve videre og fortsette suksessen.

– Jeg vil sørge for at staben hele tiden utvikler seg. Utfordringer er viktig for at de får utviklet seg og vedlikeholder det ønsket det har om å gjøre kunden fornøyd og flott.

Lærlinger er også viktig for Kry-gründeren.

– Vi vil få større fokus på frisørfaget, så da er det viktig å ta inn lærlinger og utvikle talenter.

https://www.an.no/naringsliv/frisor/jubileum/diana-driver-en-av-de-mest-suksessfulle-bedriftene-i-sin-bransje-i-bodo/s/5-4-560913?amp%3Bns_fee=0&amp%3Bns_linkname=editorial.share.article&amp%3Bns_mchannel=editorial.facebook&amp%3Bns_source=editorial.facebook&access=granted