Kry Frisør | Kry-Diana har solgt armbånd for 55.000 kroner: – Jeg bruker min bransje og min posisjon til å vise at små ting kan bli store
17199
post-template-default,single,single-post,postid-17199,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.9,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

08 Aug Kry-Diana har solgt armbånd for 55.000 kroner: – Jeg bruker min bransje og min posisjon til å vise at små ting kan bli store

Diana Jakobsen har designet Respekt-armbånd til inntekt for Kirkens Bymisjon. Her tar fotograf Marthe Mølstre bilder som skal brukes til markedsføringen av prosjektet.

Diana Jakobsen vil skape respekt-feber i byen.

I disse dager jobber Kry-Diana iherdig for å selge respekt-armbånd til inntekt for Kirkens Bymisjon Bodø.

– Vi stiller opp på Parkenfestivalen for å style til inntekt for Bymisjonen. Disse armbåndene er en forlengelse av dette veldedighetsarbeidet, slik at vi kan få inn mer penger enn det vi hadde klart på kun tre dager, forteller Diana Jakobsen.

Kirkens Bymisjon og Kry frisør har hatt en rekke samarbeid opp gjennom årene. Målet i år er å spre Bymisjonens visjon om at alle mennesker skal oppleve respekt.

– Jeg har hatt en nær relasjon til Kirkens Bymisjon over lengre tid, og budskapet om gjensidig respekt er så enkelt, men samtidig utrolig viktig.

Det er Jakobsen selv som har designet de røde gummiarmbåndene med påskriften «Respekt». Foreløpig er det blitt solgt armbånd for 55.000 kroner.

– Det er gøy å se at armbåndet dukker opp flere og flere steder, men det er spesielt stas at jeg som frisør har startet dette. I tillegg til å støtte en god sak, bruker jeg min bransje og min posisjon til å vise at små ting kan bli store.

Fotoshoot i pilotuniform

Under årets utgave av Parkenfestivalen arrangeres Norwegian Hair Force, der frisørsalongen Kry skal style festivaldeltakerne og selge respekt-armbåndene iført pilotuniformer.

– Jeg er avhengig av samarbeidspartnere for å få gjennomført prosjektet mitt, og én av samarbeidspartnerne er Forsvaret. De skal hjelpe oss å rigge til en militær-camp på Parken, så det er litt ekstra gøy at vi kan kle oss ut i uniformer, sier Jakobsen.

Torsdag stiller Jakobsen opp på en fotoshoot i pilotdressen for å markedsføre armbåndene. Fotoshooten foregår i lokalene til kjøkkenbutikken Designa, som er en av de mange samarbeidspartnerne til Jakobsens prosjekt.

– Det var på mange måter Designa som kickstartet min respekt-bølge. De var de første jeg delte ideen om disse armbåndene med, og reaksjonen var utelukkende positiv. De ville gjerne være med og støtte Bymisjonen og dele deres gode budskap om respekt.

Medeieren av Designa, Janne Arntzen, er prosjektleder. Hun forteller at budskapet traff henne, og at de derfor mer enn gjerne ville støtte prosjektet.

– Det handler om å se forbi det ytre og gi folk en sjanse, og vi ville være med å ha fokus på dette budskapet. Jeg mener det er spesielt viktig i en tid der man bruker mye tid på å sammenligne seg med andre på sosiale medier, sier hun.

21 samarbeidspartnere

I tillegg til å samarbeide med Designa og Forsvaret, har Jakobsen også inngått et samarbeid med 19 andre aktører.

– Positivitet fra første stund har hjulpet meg enormt for å kickstarte sirkuset, og det er nettopp dét jeg trengte for å tørre å gjøre dette. På tvers av våre jobber har alle jeg har henvendt meg til vært utelukkende positive. På én måte kan du si at utviklerne av sentrum og City Nord kommer sammen igjen for å gjennomføre prosjektet, selv om man i utgangspunktet er konkurrenter.

Jakobsen setter stor pris på at så mange ønsker å støtte Bymisjonens arbeid.

– Listen av samarbeidspartnere er mange og jeg er så takknemlig på så mange måter. Men mest av alt ønsker jeg at vi sammen hjelper Bymisjonen lokalt og at vi kan inspirere andre at lite kan fort bli til mye om vi jobber sammen.